Kıllı benler vücudun her yerinde görülebilir, sakal, favori, bıyık, saçlı alan, kaş gibi yerler zaten kıldan yoğun olduğu için buradakiler pek fark edilmez ama kıl olmayan alanlarda ciddi düzeyde görsel sorun yaratmaktadır.
Kıllı Ben
kıllı ben nasıl alınırVakaların neredeyse tamamı doğuştandır yani bebek doğduğu anda benin üzerinde kıllar vardır, bir kısmında ise ben yine doğtan vardır ama kıllar ergenlik dönemi gibi sonradan çıkmıştır.
Adından da anlaşılacağı üzere benin üzerinde kıl olması veya kılla kaplı olması şeklinde karşımıza çıkan benlerdir. Bu kılların diğer kıllardan farkı da vardır. O bölgeye yakın bölgedeki kıllardan daha kalındır, daha sıktır ve çoğu ikili üçlüdür.
İnsan vücudunun el içi ve ayak tabanı dışında kalan her yerinde kıl kökleri vardır ancak bunların büyük çoğunluğu gelişemez ve ayva tüyü şeklinde kalır. Genetik kodlarda belirlendiği gibi zamanı gelince saç, sakal, bıyık gibi bölgelerdeki kıllar gelişir. İzah edilemeyen bir şekilde bazı koyu renkli benlerde hatta bazen cilt rengindeki benlerde aşırı kıllanma olur öyle ki bunlar sakal kadar güçlü bile olabilir. Bu tür yapılar 3-5 mm büyüklükte olabileceği gibi tüm bir bacağı yada tüm sırtı kaplayacak kadar geniş olabilmektedir bu kadar geniş olanların tedavisi oldukça zordur.
Çok geniş alanları tutan kıllı benlerin tedavisi zor ve zahmetli bir süreçtir, plastik ve rekonstriktif cerrahinin ilgi alanına giren bu benler değişik ameliyat teknikleriyle alınabilmektedir.

Kıllı Benler Nasıl Alınır ?
kıllı benler Uygulanacak tedavi büyüklüğüne göre değişmektedir küçük birkaç mm ile 1-2 cm arasındakiler ameliyatsız yöntemlerle (lazer, radyo frekans, buharlaştırma gibi ) basitçe tedavi edilebilir. Bu şekilde ameliyatsız yöntemlerle tedavi sonrası önceden var olan kıllar olduğu gibi kalabilir bu durumda tedavi sonrası lazer epilasyon yada iğne epilasyon ile bölge temizletilebilir.
Çok geniş yüzeyleri tutan büyüklükteki kıllı benlerin tedavisi daha çok cerrahi olarak yapılır. Ameliyatla o bölge cildi tümüyle alınır doku kendini toparladıktan sonra başka bir bölgeden alınan deri ile kapatılır, buna oto greft yani kişinin kendisinden kendisine deri nakli denir.. Oldukça zahmetli bir süreçtir bu sebeple daha çok yüz bölgesi gibi çok görünen ve estetik olarak hastayı çok rahatsız edenler alınır. Çapı çok büyük olanların ameliyatları kanlı ve sonrası zahmetli bir süreçtir.
Sonuç olarak
2-3 cm ye kadar olan kıllı benlerin tedavisi bu konuda yeterli teknolojik birikimi olan kliniklerde ayaktan ve basitçe alınabilir ancak çok geniş olanlar ameliyatla tedavi edilebilir. İlaçlarla veya bitkisel ürünlerle hiçbir şekilde düzelmez bu sebeple bu tür gereksiz ürünlere boşa para verilmemelidir. Daha az iz kalması istenen yerdeyse ameliyatsız yöntemler tercih edilmelidir, görünmeyen alada olan yani izin önemsenmeyeceği yerlerdeki ameliyatla da alınabilir. Ameliyat sonrası iz kalması kaçınılmazdır

 

r

Doktorunuz Sorun & Öğrenin

“Kıllı benler” Yazısında 26 Yorum

  1. adem says:

    merhaba hocam 4 aylık kızımın yüzünde yaklaşık 7 cm çapında kıllı ben var doğuştan benin üzerindeki kıllar çok belirgin ve çok hızlı büyümekte. doğduktan sonra bu cevredeki doktorları teker teker muayane olduk 5 yaşından önce alınamaz dediler. şimdi benim size sormak istediğim benin üzerindeki kıllara müdaale edilebilirmi ve yüzündeki benin sağlında sorun oluşturur mu
    Dr.Muharrem Kaya
    yüzdeki ben genel sağlığını etkilemez

  2. Cemilcan says:

    Hocam benim kalçamın bitip belimin başladığı yerde abuç içi kadar kıl var ama ben yok kestiğim zaman saçımdan daha hızlı uzuyor ve ordaki kılların kökü çok zayıf asılınca acımadan yolunuyo ama 1 hafta sonra kıl dönmesi oluyo kopardığım yerde ve sürekli yüksek bel giymek zorunda kalıyorum napmalıyım
    Dr.Muharrem Kaya
    laser epilasyon yaptırmalısınız

  3. Esma says:

    Benim de oglumda var sirtinda dogustan ama cocugun vucudu buyudukce o bende buyuyor zamanla herhani bisey olurmu acaba
    Dr.Muharrem Kaya
    daha fazla büyümeden tedavi ettirmenizde fayda var.ideaklinik bu konuda her tür teknolojiye sahip.05426210888 nolu telefondan bilgi alabilirsiniz

  4. Furkan says:

    Hocam kolumda 7cm kıllı ben var alındığında fazla iz kalırmı lazer tedavisi olmazmı
    Dr.Muharrem Kaya
    laserle çevre kıllar dökülür.daha çok belli olur.05426210888 nolu telefona whatsapptan fotoğraf gönderip RF ile tedavi konusunda bilgi alabilirsin

  5. Sevil says:

    Merhaba benim 2 yaşında kızım var doğuştan sol bacağında yaklaşık 3 cm. Siyah beni var üzeri tüyleniyor ne yapmalıyız tehlikeli olabilirmi teşekkürler
    Dr.Muharrem Kaya
    ben tedavisi yapan merkezlerle görüşün.05426210888 nolu telefona whatsapptan fotoğraf gönderirseniz bu konuda bilgi ve yardım alabilirsiniz

  6. Anonim says:

    Bana bu benlerle ilgili kanser riski oldugunu söylediler benim.bacagimda var 4 cm kadar ve şuan çok korkuyorum ücreti de 2000 12000 arasinda değişiyor muş
    Dr.Muharrem Kaya
    evet benlerin tedavi eidlmesinde fayda var

babi